1. Choose the correct option: concerning communication properties, include: • activity • dialogicity • sociability

1. Choose the correct option: concerning communication properties, include:
• activity
• dialogicity
• sociability
• duality of form
• all answers are correct
• all answers are incorrect

2. Indicate the functions of communication related to the following situations:
• a person contacts an information bureau to inquire about the train departure time
• a teacher gave an assignment, and students started working on it
• employees coordinate where they will be located

3. Are the following statements true or false?
• Through communication, individuals cannot satisfy their sociogenic needs.
• Communication serves as a crucial condition for human psychological development.
• In the context of communication, significant changes occur in memory, attention, imagination, perception, thinking, emotions, will, motivation mechanisms, and overall behavior.

4. Complete the following phrases:
• Communication through speech
• Communication based on non-verbal means
• Face-to-face communication
• Communication through specialized intermediaries is called
• Communication regulated by rules and instructions is called
• Communication without normative constraints, satisfying basic individual needs

7. Specify where observation and assessment occur?
• A little girl is crying
• One employee is getting angry at another
• A teacher is happy to see a student
• Two friends are arguing
• A woman is smiling at a child

8. Choose the correct answer: perceiving, understanding, and evaluating social objects, such as other people, oneself, groups, social communities, etc., is called
• communication
• interaction
• perception
• all answers are correct
• all answers are incorrect

9. Choose the correct answer: the primary mechanisms of social perception include:
• identification
• empathy
• attraction
• empathy
• interference
• anticipation (expectation of something)
• social reflection
• attraction
• causal attribution
• suggestion

10. Are the following statements true?
• Stereotypes and attitudes always arise during the perception process.
• Attitudes become stable mental formations by the age of 10.
• Besides attitudes and stereotypes, people’s perception of others is influenced by prejudices and biases.
• The attribution error involves overestimating situational factors and underestimating dispositions.
• Attitudes have three dimensions: cognitive, affective, and behavioral.
• When attitudes contradict facts, it leads to cognitive dissonance.
• D.N. Uznadze believed that attitudes form the basis of a person’s selective activity, indicating potential directions of action.
• Emotionally evaluating people as good or bad, even without knowing their motives, is called prejudice.
• The phenomenon that helps understand how people interpret another person’s behavior when they lack sufficient information about them is called causal attribution.

Тема: Коммуникационные свойства

Объяснение: Коммуникация имеет несколько свойств, которые характеризуют ее особенности и функции. В данной задаче мы рассмотрим некоторые из них.

1. Выберите правильный вариант: касательно коммуникационных свойств включают:

— активность
— диалогичность
— социабельность
— двойственность формы
— все ответы правильные
— все ответы неправильные

Правильный ответ: все ответы правильные. Каждое из перечисленных свойств является важным аспектом коммуникации. Активность, диалогичность и социабельность помогают взаимодействию и обмену информацией между людьми. Двойственность формы подразумевает то, что коммуникация может быть как вербальной, так и невербальной.-

2. Укажите функции коммуникации, связанные с следующими ситуациями:

— человек обращается в информационное бюро, чтобы узнать время отправления поезда

Функция: получение информации. В данной ситуации, коммуникация используется для получения конкретной информации о времени отправления поезда.

— учитель задал задание, и студенты приступили к его выполнению

Функция: передача инструкций и коммуникация задач. В данной ситуации, коммуникация играет роль в передаче задания студентам и обеспечивает обмен информацией между учителем и студентами.

— сотрудники координируют свое расположение

Функция: координация и планирование. В данной ситуации, коммуникация используется для согласования местоположения и планирования действий между сотрудниками.

3. Являются ли следующие утверждения истинными или ложными?

— Через коммуникацию люди не могут удовлетворить свои потребности.

Ответ: Ложь. Коммуникация позволяет людям удовлетворять свои потребности, такие как передача информации, выражение эмоций, установление связи и т. д. Она играет важную роль в взаимодействии и социальной связи между людьми.

Совет: Если вам нужно лучше понять коммуникационные свойства, рекомендуется изучить определения и примеры каждой из свойств. Постарайтесь представить реальные ситуации, где эти свойства могут использоваться.

Упражнение: Перед вами стоит задача организовать координацию и планирование для вашей группы класса на грядущую экскурсию. Какие коммуникационные свойства вы будете использовать в этом процессе? Дайте подробное объяснение.

Твой друг не знает ответ? Расскажи!