1. Complete the sentences with suitable words that make sense. 1. When the architects reconstruct

1. Complete the sentences with suitable words that make sense. 1. When the architects reconstruct this old school, it will look like a modern sports centre. a)build b)rebuild c)building 2. Kings and queens usually reside in large a)cathedrals b)monuments c)palaces 3. My friend is as tall as my elder brother. a) high b) tall c) big 4. It’s not easy to defend huge stone castles. a)appear b)turn into c) defend 5. My dad often listens to the news. a)watches b)hears c)listens

2. Match the cities with their landmarks Moscow St Petersburg 1.The Pushkin Museum 2.The Summer Garden 3.Nevsky Prospekt 4.St Basil’s Cathedral 5.Spasskaya Tower 6.The Bolshoi Theatre 7. Dvortsovaya Square

3. Fill in the blanks with indefinite pronouns anything, everybody, something, anybody, somebody
1. Ask somebody else to help you.
2. Is there anybody in the bathroom?
3. Let’s have dinner. Everybody is hungry.
4. There wasn’t anything worth reading.
5. I know something interesting about this book.

4. Determine whether the following statements are true or false. (True/False) 1) The Tower of London is a cathedral. 2) Great Britain has four parts. 3) The head of the UK is the President. 4) The Tower of London is a museum now. 5) London is the capital of the UK. 6) Great Britain has a lot of resorts. 7) The weather in Great Britain is very hot.

5. Translate the phrases 1) swim in the sea, 2) United Kingdom, 3) two large islands, 4) ancient city, 5) music school, 6) terrible weather, 7) catch fish.

Английский язык:

Объяснение:
1. В данном случае нужно выбрать подходящие слова, чтобы предложения имели смысл.
— Перестроят эту старую школу, и она будет выглядеть как современный спортивный центр. В данном контексте правильным будет использование слова rebuild (вариант b), так как оно указывает на то, что школу восстановят, чтобы она стала похожей на современный спортивный центр.

2. Филология:

Совет:
Для решения данной задачи важно внимательно прочитать предложение и понять его смысл. Обратите внимание на контекст и соотношение слов в предложении, чтобы выбрать наиболее подходящий вариант ответа. При необходимости прочитайте предложение несколько раз и обратите внимание на ключевые слова.

Упражнение:
3. Заполните пропуски словами, которые логически дополняют предложения:
1. Ведьма летела на своей метле __________.
2. У Маши есть трое __________.
3. Все дети играли весело и __________.
4. Мой брат бегает очень __________.
5. Я люблю есть мороженое с __________.

Уровень: 2

Твой друг не знает ответ? Расскажи!