1. Я кіраваў старога на паспражырае і мы некалькі хвілін стаялі, любуючыся (не)рухомым і велічным лесам (не)зрабіць гэтага

1. Я кіраваў старога на паспражырае і мы некалькі хвілін стаялі, любуючыся (не)рухомым і велічным лесам (не)зрабіць гэтага паўтарна ў сваіх зімовых абліччах.
2. (3)Радкі хмары дзеліліся і з глыбіні неба гледзелі далека зоркі адзінокія і ўсміхнутыя.
3. Лабановіч разладзіў людзей, але ён моцна адмаўляўся адзінаць у любым месцы.
4. Што было асаблівага ў гэты вечар, але ўспаміны пра яго грэлі і хвілявалі іх праўда шмат гадоў пазьней.
5. Настала тая хвіліна нудноты, калі самае пра¤ва настро¤ адчувае на сабе цудоўна жорсткую ўвагу.
6. Калі па дарозах ніхто не ходзіць, яны зароснуць і забыць, што калісьці былі дарогамі.
7. Агонь тліўся не адзін раз, а жар злізніваў суботні вечар.
8. Лабановіч памарудваўся ў праціўны бок, дзе сярод шырокага пасялку з прамежкаванымі паплавамі і садам стаяў велікі і досыць выдатны дом мясцовай бацькі Уладзіміра Малевіча.
9. Перахадзіла вясна, песня салаў буркотала, лянілі на ніўках і цвелі дзкі кусты, полына і запоўнілася жоўтым і густым воскам.
10. Мінулі паязды, дым пыхтэў, параўзы дамыкалі неба, заводы высявалі дым, жытняе поле калыхалася ў хвалях, вецер шэптаў у хвою, рэка бліснула пад сонцам.
11. Як мары белыя кветкі пад сінім ночным асвятленнем стаялі на небе абмарожаныя зоркі дрыжалі.
12. Пачала праблічвацца параўз, активна тупкалі рэлі, гул імклі ў топцы.
13. Восьходзіла сонца, яго прамені пранікалі ў густыні дрэў і кустоў, асьветлілі кору на камянях, мох на пнях, гронкі церванабокай рабіны перамыкаліся расою.
14. Ціха шарацілася лісьце дрэў, мяко павейваў у вершынях дрэў, вецернага гобара нія
Тема: Проза и стиль письма

Инструкция: Привет! Эти фрагменты воспроизводят некоторые особенности прозы и стиля письма, но они выглядят немного запутанными. Давай разберемся в каждом из них.

1. В этом фрагменте используется описание окружающей природы. Автор старается передать впечатление от стоящего на месте старого замка и величественного леса зимой. Разумеется, в этом фрагменте организовано параллелизмом и не-повторением, чтобы усилить эффект.

2. Здесь описывается небо в момент, когда облака расступаются и из глубин неба видны отдельные звезды. Глагол «гледзелі» подразумевает, что звезды выглядят глубоко, далеко.

3. Этот фрагмент говорит о том, что человек по имени Лабанович создавал некоторую беспорядок среди людей, но при этом настолько упрям, что не соглашался на отступление в любом случае.

4. Автор обещает, что в этот вечер что-то особенное произошло и что эти воспоминания будут греть и возбуждать их еще много лет.

5. Этот фрагмент отражает момент, когда скучно и самому главному персонажу кажется, что он получает чрезвычайно строгое внимание.

6. Наконец, этот фрагмент описывает заброшенные дороги, которые снова зарастают растениями и забывают о своем существовании.

Пример использования: Попробуй перефразировать каждую фразу, чтобы сделать ее более понятной и связанной с остальными предложениями в тексте.

Совет: Чтение и анализ литературных произведений помогут вам лучше понять различные стили письма и прозы. Читайте больше книг и статей, а также обратите внимание на то, как известные авторы описывают события и передают атмосферу. Это поможет вам развить собственный стиль письма и лучше понять такие фрагменты текста.

Задание для закрепления: Попробуйте перефразировать каждый из предложенных фрагментов и дать свое толкование их смыслу. Какой стиль письма использован в каждом фрагменте?

Твой друг не знает ответ? Расскажи!