22. What is the type of musical activity that precedes and accompanies all other musical activities of

22. What is the type of musical activity that precedes and accompanies all other musical activities of preschool children? * 1) singing; 2) perception; 3) rhythmics; 4) musical-educational activity.

23. During the lesson, the educator teaches children to solve arithmetic problems and graphically represent the arithmetic operation used to solve them. What type of arithmetic is the most challenging for children? * 1) finding the sum; 2) finding the remainder; 3) indirect or reciprocal.

24. The cognitive activity of a preschool child is manifested in… * 1) attention to the object; 2) frequency and nature of questions; 3) cognitive interest, curiosity; 4) investigative behavior.

25. A girl was dressing a doll. She chose one dress from several of different sizes and tried to put it on, but it didn’t work. Other dresses were also either too small or too large. Finally, the girl chose a dress that fit. What method did she use to determine the size of the dress? * 1) the method of application; 2) the overlay method; 3) the method of generalization.

26. What is the subject of study in the methodology of speech development? * 1) the process of children mastering their native language and skills of verbal communication under the conditions of purposeful pedagogical influence; 2) the process of independent mastery of their native language by children without adult intervention; 3) the formation of communication skills in conditions of unregulated types of activities; 4) the development of children’s speech in play activities; 5) the process of forming cognitive activities of preschool children.

27. The conducted diagnosis of the development of older preschool children showed a low level among several children. What work needs to be done to improve the development level of preschoolers? * 1) individual work with children; 2) corrective work with children; 3) developmental work with children.

28. The first step in protecting the rights of a child, primarily his vital rights, is: * 1) certification of the preschool institution; 2) licensing; 3) registration.

29. During the session in the middle group, the educator, when comparing the number of toys, notes which toys are more or less. Then compares the numbers. What serves as the basis for comparing numbers in the session? * 1) measurement; 2) counting; 3) calculation.

30. The senior educator of a preschool educational organization is… * 1) the organizer of preschool work; 2) the head of the preschool institution; 3) the deputy head of the preschool institution.

31. In the process of conducting the didactic game «Name the Neighbors,» children constantly confused the sequence of parts of the day. What technique reinforces the sequence of parts of the day for children and gives an understanding of the day as a whole? * 1) game techniques; 2) colored cards-signs as symbols of parts of the day; 3) pictures depicting landscapes at different times of the day.

32. The main documents of the head of a preschool institution are: * 1) minutes of meetings of the council of educators; 2) acceptance and transfer acts drawn up during the change of leadership of the preschool institution, and attachments to them; 3) statements and copies of archival references issued in response to requests from citizens.

33. In the preparatory school group, children learn to determine the quantitative composition of numbers from two smaller ones, initially within the first five, and then within the range of ten. What is solved in the process of conducting this work with children? * 1) preparing children for measurement activities; 2) preparing children for computational activities; 3) preparing children for educational activities.

22. Тип музыкальной деятельности, предшествующий и сопровождающий все остальные музыкальные занятия дошкольников — это: 1) пение; 2) восприятие; 3) ритмика; 4) музыкально-педагогическая деятельность.

Описание: Чтобы определить, какой тип музыкальной деятельности является предшествующим и сопровождающим все остальные у детей дошкольного возраста, необходимо рассмотреть особенности их развития. Важно заметить, что в данном контексте речь идет о дошкольном возрасте, а именно уровне развития детей от 3 до 6 лет. Исходя из этого, наиболее подходящим вариантом будет ответ «3) ритмика». Ритмика является основой для развития других музыкальных навыков, таких как пение или восприятие музыки. Этот тип музыкальной деятельности помогает детям развивать свои музыкальные способности, осознавать ритм и движение, а также понимать музыкальные структуры.

Пример использования: Ритмика является важным элементом музыкальной подготовки для дошкольных детей. Сопровождая другие активности, такие как пение или восприятие музыки, ритмика помогает детям лучше понимать и ощущать музыку.

Совет: Чтобы помочь детям лучше освоить ритмику, можно использовать игры или движения, сопровождающие музыку. Такие активности помогают детям лучше воспринимать и запоминать ритмические структуры.

Упражнение: Предложите детям дошкольного возраста сыграть игру, в которой они будут двигаться в такт музыке и подражать различным ритмическим фигурам. Задача заключается в том, чтобы помочь детям лучше ощущать и интерпретировать ритм в музыке.

Твой друг не знает ответ? Расскажи!