18, 10-11 grade. It would be better to write on a sheet of paper, as it will be easier to understand, as you prefer. I

18, 10-11 grade. It would be better to write on a sheet of paper, as it will be easier to understand, as you prefer. I need an answer. I will give the best answer 5 stars. Part 1. Morphemics 1. Divide the words into two columns: inflected forms and cognates. To know, known, saw, sees, clairvoyant, witness, videotechnology, sight, astonishing, in amazement, miracle, astonishingly, admire, amazement, language, pagan, paganism, pagan, linguistic, language. 2. Highlight the endings in the words. Divide the words into three columns: zero ending, no ending, ending. You read, sleep, eastern, cheerful, loudly, face, faces, elephant, dictionary, fox, searched, found, to cut, again, window, drawing, picture, merriment, armies. 3. Highlight the stems in the words. Divide the words into two columns: non-derived stem, derived stem. common, upperclassmen, in pursuit, notebook, horse, to indicate, pretense, burn, backpack, to plant, prince, berry, valuable, complicate, sum, equal. 4. Highlight the stems in the words. Pair the words in two columns: root, derived root. topic, thematic, darkness, darken, dark, darkness, to learn, to memorize, teacher. 5. Divide the words into two columns: words with prefixes, words without prefixes. conversation, homunculus, endless, crazy, nameless, taciturn, objection, airy, to transport, to have, eight hundred, to resurrect. 6. Name the word-forming suffixes in the words. seller, to command, oily, strange, mare, supervisor, grated, remarkable, cowardly, stable, thrifty, somewhat green, velvet, education, cat owner, female teacher, dog owner, to shine, onion, stingy, greed, trustfulness, responsibility, to philosophize, little grass, monster, small suitcase, whipper, to babble, given, priestess, cavalry. 7. Find and mark cognates. line (drawing, to wriggle, to draw, chamber, sketched, devil, to be outlined, dash, outlined, devil). exchange (unavoidable, to replace, less, to belittle, to exchange, to substitute, to replace, diminutive, minority, variably, excellent). 8. Write the words into two columns: free roots, bound roots. habit, to recover, promotion, to undergo, to iron, to reject, relaxation, collector, to untie, to dedicate, to attend, to add, to wind, to research, subjects, invitee, to tempt, to pay extra, orientation, courtly, to crank up, to renounce, to drive in.
Тема: Морфология (часть 1 — морфемика)

Объяснение: Морфемика — это раздел науки о языке, который изучает строение слов и их составные части, называемые морфемами. Морфемы могут быть самостоятельными словами (корень, основа) или добавляться к ним (приставка, суффикс, окончание). В данном случае мы рассмотрим две задачи по морфемике.

1. Разделите слова на две колонки: изменяемые формы и когнаты.

— Изменяемые формы: знать, вижу, видел, видит, удивление, удивительно, удивленно, восхищаться, язык.
— Когнаты: свидетель, чудо, языковой, языческий, язычество.

2. Выделите окончания в словах и разделите их на три колонки: нулевое окончание, отсутствие окончания, окончание.

— Нулевое окончание: чита, спит.
— Отсутствие окончания: восточн.

Пример использования:
Задача 1: Разделите следующие слова на две колонки: изменяемые формы и когнаты.
— Свидетель
— Знаешь
— Видят
— Чудесный
— Восхищаться
— Язычество

Совет:
— Чтобы понять, является ли форма слова изменяемой или когнатной, обратите внимание на приставки, суффиксы, окончания и другие морфемы, которые могут изменяться или повторяться в разных словах.

Задание для закрепления:
1. Разделите следующие слова на две колонки: изменяемые формы и когнаты.
— Понимать
— Знающий
— Видела
— Удивлен
— Языческий
— Языковедение

2. Выделите окончания в следующих словах и разделите их на три колонки: нулевое окончание, отсутствие окончания, окончание.
— Читаю
— Пою
— Танцует

Твой друг не знает ответ? Расскажи!