1. Please select two statements that discuss silicon as a simple substance. 2. Provide the number of electron

1. Please select two statements that discuss silicon as a simple substance.
2. Provide the number of electron shells and the quantity of valence electrons for phosphorus.
3. Arrange the chemical elements — 1) arsenic 2) germanium 3) selenium — in the order of decreasing basic properties of their higher oxides.
4. Copper and sodium 2) hydrochloric acid and barium oxide 3) calcium and lithium chloride 4) hydrogen and silicon 5) potassium sulfide and nitrogen(I) oxide share the same type of chemical bond.
5. Choose two substances with an atomic crystalline lattice from the list: 1) hydrochloric acid 2) water 3) table salt 4) silicon dioxide 5) graphite.
6. What two statements are true for both nitrogen and antimony? 1) The chemical element forms the highest oxide of type 2) The chemical element is a non-metal 3) The number of protons in the nucleus of the chemical element is 20 4) The chemical element has 5 valence electrons 5) Electrons in the atom are arranged on four electron shells.
7. The following names correspond to formulas: 1) nitrogen(I) oxide and copper(I) hydroxide 2) nitrogen(II) oxide and copper(I) hydroxide 3) nitrogen(II) oxide and copper(II) hydroxide 4) nitrogen(IV) oxide and copper(II) hydroxide.
8. Acid forms upon interaction with water: 1) carbon dioxide 2) phosphorus pentoxide 3) sodium oxide 4) nitrogen(II) oxide 5) carbon monoxide. Write equations for possible chemical reactions.
9. Establish a correspondence between the reacting substances and the products of their interaction: Reacting Substances Products A) B) 1) 2) 3) C) 4) 5). Write equations for possible chemical reactions.
10. Establish a correspondence between the name of the substance and the reagents with which this substance can interact. Substance Names Reactants A) calcium oxide B) sulfuric acid C) zinc 1) 2) 3) 4). Write equations for possible chemical reactions.
11. Substitution reaction involving copper(II) oxide: 1) 2) 3) 4).
12. Calculate the percentage by mass of sulfur in chalcopyrite. Write the number to the nearest whole number. Chalcopyrite is a mineral used as a raw material for obtaining copper.
13. Given the transformation scheme: Write equations for the reactions that can carry out the specified transformations.
14. Calculate the volume of carbon dioxide (standard conditions) that will be released when 730 g of a 20% solution of hydrochloric acid acts on an excess of calcium carbonate.
Тема: Сравнение элементов по свойствам и связям

Объяснение:
1. Кремний является простым веществом. Это означает, что он состоит из атомов только одного вида элемента и не связан с другими элементами. Кремний обладает полупроводниковыми свойствами, что делает его важным в технологической отрасли.
2. Фосфор имеет 3 электронные оболочки и 5 валентных электронов. Валентные электроны являются электронами во внешней оболочке атома и определяют химические свойства элемента.
3. По порядку убывания основных свойств их высших оксидов: 1) германий, 2) селен, 3) мышьяк. При последовательном росте атомного номера элементов увеличивается базность их высших оксидов.
4. Подходящие пары соединений с одним типом химической связи: 1) медь и натрий, 4) водород и кремний. В каждой из этих пар элементы образуют связь, которая является результатом обмена электронами.
5. Возможные вещества с атомной кристаллической решеткой: 1) гидрохлорид.

Пример использования:
1. Выберите два утверждения, которые обсуждают кремний в качестве простого вещества.
2. Определите количество электронных оболочек и валентных электронов у фосфора.
3. Расположите химические элементы — 1) мышьяк, 2) германий, 3) селен — в порядке убывания основных свойств их высших оксидов.
4. Сопоставьте следующие пары соединений и тип химической связи, которыми они обладают: 1) медь и натрий, 4) водород и кремний.
5. Выберите два вещества с атомной кристаллической решеткой из списка: 1) гидрохлорид.

Совет: Чтение и изучение периодической таблицы элементов может помочь в понимании свойств и связей различных элементов. Также полезно знать базовые понятия о валентности и электронных оболочках атома.

Упражнение: Расположите следующие элементы в порядке возрастания их электроотрицательности: 1) гелий, 2) оксиген, 3) свинец.

Твой друг не знает ответ? Расскажи!