1. Identify the odd one out in each group. 1) penguin, ostrich, bee, owl 2) cockroach, goldfish, salmon, shark 3) ape

1. Identify the odd one out in each group. 1) penguin, ostrich, bee, owl 2) cockroach, goldfish, salmon, shark 3) ape, crocodile, bear, beetle 4) optimist, scientist, zoologist, biologist

2. Fill in the blanks with the correct form of the verbs and provide the written translation of the sentences. 1) she enjoys…(fish) 2) I have stopped…(study) French. 3) She suggested…(go) to the cinema. 4) He would like…(visit) Spain. 5) My friend has completed…(do) his homework.

3. Complete the sentences by deriving new words from the capitalized words and provide the written translation of the sentences. 1) It is cruel that animals kept for fur have short and…lives.​happy 2) He couldn’t…these two things together.​​​connection 3) My sister is very…​​​​​​image 4) Poor followers avoid…​​​​​​response 5) …are innovators.​​​​​​​lead

4. Rearrange the words in the correct order and provide the written translation of the sentences. 1) I forgot him at the meeting. 2) Some animal species that are hunted are endangered for fur. 3) Octopuses have a very complex nervous system. 4) A rat can survive longer without water than a camel. 5) There is no better type of brain than the others.

Тема: Группировка объектов

Разъяснение: В этой задаче нужно определить необычный элемент в каждой группе. В группе первая группа (пингвин, страус, пчела, сова) все они являются животными, кроме пчелы — которая является насекомым. Во второй группе (таракан, золотая рыбка, лосось, акула) все они являются животными, кроме золотой рыбки — которая является рыбой. В третьей группе (обезьяна, крокодил, медведь, жук) все они являются животными, кроме жука — который является насекомым. В четвертой группе (оптимист, ученый, зоолог, биолог) все они связаны с наукой, кроме оптимиста.

Показательный материал: Отметьте необычный элемент в каждой группе:
1) пингвин, страус, пчела, сова
Ответ: пчела

2) таракан, золотая рыбка, лосось, акула
Ответ: золотая рыбка

3) обезьяна, крокодил, медведь, жук
Ответ: жук

4) оптимист, ученый, зоолог, биолог
Ответ: оптимист

Совет: Чтобы определить необычный элемент в каждой группе, сравните элементы группы и выясните, по какому принципу они связаны. Отметьте элемент, который нарушает этот принцип.

Упражнение: Отметьте необычный элемент в каждой группе:
1) апельсин, груша, яблоко, картофель
2) собака, кошка, лошадь, крокодил
3) зима, весна, лето, осень
4) музыка, живопись, танец, математика

Твой друг не знает ответ? Расскажи!