Revise the phrasal verbs from Unit 1,2 and complete the sentences with appropriate forms of the verbs to call and

Revise the phrasal verbs from Unit 1,2 and complete the sentences with appropriate forms of the verbs to call and to speak.

Exercise 2. Complete the sentences using the words for, out, up, and to.

Exercise 3. Choose the suitable verb to complete the sentences and circle them.

Тема: Фразовые глаголы

Объяснение: Фразовые глаголы представляют собой особую группу глаголов, которые состоят из глагола и предлога или наречия. В данной задаче вам предлагается повторить фразовые глаголы из Уроков 1 и 2 и дополнить предложения соответствующими формами глаголов ‘to call’ (звонить) и ‘to speak’ (говорить).

Пример:
Exercise 2. Заполните предложения словами ‘for’, ‘out’, ‘up’ и ‘to’:
1. I need to speak up at the meeting so everyone can hear me.
2. My friend always calls me up to chat in the evening.
3. Could you please call for a taxi? I don’t have a car.
4. She loves to go out and speak to new people at parties.

Exercise 3. Выберите подходящие глаголы для заполнения предложений и обведите их кругом:
1. I can’t speak up/speak out for my rights if I am always silent.
2. The teacher asked the student to call up/call out the answer to the question on the board.
3. It’s important to speak up/speak for those who cannot defend themselves.
4. The manager will call for/call out the names of the winners.
5. Sally likes to speak up/speak for the environment and raise awareness about climate change.

Совет: Для успешного заполнения предложений с фразовыми глаголами рекомендуется внимательно прочитать предложение и определить контекст, в котором требуется использовать глаголы ‘to call’ или ‘to speak’. Также полезно обратить внимание на формы глаголов — такие, как ‘speaking up’ или ‘called for’.

Упражнение: Переведите следующие предложения на английский язык, используя соответствующие формы глаголов ‘to call’ и ‘to speak’:
1. Он всегда звонит мне, чтобы поздороваться. (Call up)
2. Не стесняйтесь говорить громче на встрече. (Speak up)
3. Я одолжил друзьям автомобиль, они позвонили за ним. (Call for)
4. Мальчик поднял руку, чтобы задать вопрос учителю. (Speak up)

Твой друг не знает ответ? Расскажи!