«Tasks for a lesson on summarizing and checking knowledge of Europe and the world in the XVI-XVIII centuries

«Tasks for a lesson on summarizing and checking knowledge of Europe and the world in the XVI-XVIII centuries, 8th grade
Task 1: Arrange the events and names according to the countries where they occurred.
England, America, France, Russia, China, India, Japan, Muslim world
1. Constitution
2. Suleiman the Magnificent
3. Robespierre
4. Confucianism
5. Tokugawa Ieyasu
6. Ulema
7. Northern War
8. Taj Mahal
9. «Window to Europe»
10. Recruits
11. Zemsky Sobor
12. Matsuo Base
13. Germogen
14. Intervention
15. O. Cromwell
16. Time of Troubles
17. Discrimination
18. Shogun
19. Las Casas
20. Colony
21. War for Independence
22. Plantations
23. Liberty, Equality, Fraternity
24. Jacobins
25. Guillotine
26. Declaration of the Rights of Man and Citizen
27. Rural Economy
28. Duke of Alba
29. Empire of the Great Mughals
30. Tories and Whigs
31. Oprichnina
32. Babur
33. Republic
34. Mosque
35. Stuarts
36. Enclosure
37. Ottoman Empire
38. Iconoclastic Rebellion
39. Marathas
40. Huguenots
41. Martin Luther
42. Bill of Rights
43. Edict of Nantes
44. Sepoys
45. Arabesques
46. Hinduism
47. Puritans

Task 2: Write down the surnames according to the subjects.
Literature, Art, Music, Science
1. Daniel Defoe
2. Friedrich Schiller
3. Diego Velázquez
4. Rubens
5. Rembrandt
6. Bach
7. Beethoven
8. Haydn
9. Juana Inés de la Cruz
10. G. Derzhavin
11. V. Bazhenov
12. V. Rastrelli
13. M. Lomonosov
14. A. Radishchev
15. N. Karamzin
16. B. Franklin
17. M. Cervantes
18. Albrecht Dürer
19. B. Spinoza
20. W. Harvey
21. D. Bruno
22. G. Galileo
23. N. Copernicus
24. T. More
25. M. Glinka

Task 3: Match the names, events, and dates.
1. Ivan the Terrible A. Reformation a. 1640-1689
2. Oliver Cromwell B. Formation of the USA b. 1547
3. Napoleon C. Liberation of Moscow c. 1598
4. Martin Luther D. Beginning of Time of Troubles d. 1517
5. I. Tokugawa E. Edict of Nantes e. 1598
6. Christopher Columbus F. Nantucket Edict f. 1598
7. Ferdinand Magellan G. Russia — Empire g. 1603
8. Henry IV H. Mughal Empire h. 1526
9. George Washington I. First Russian Tsar i. 1776
10. Dmitry Pozharsky and Kuzma Minin J. Shogunate j. 1492
11. Boris Godunov K. Circumnavigation k. 1612
12. Peter the Great L. Emperor of France l. 1721
13. Babur M. Revolution in England m. 1519-1522

Task 4: Provide definitions for the following terms:
1. Bourgeoisie, proletariat, serf, industrial revolution, monopoly
2. Aggression, colony, discrimination, viceroy, indigenous people
3. Absolutism, emperor, constitution, parliament, protectionism, republic
4. Reformation, Protestantism, Lutherans, inquisition, missionaries
5. Renaissance, humanism, intelligentsia, enlightenment»

Тема: Обзор и проверка знаний о Европе и мире в XVI-XVIII веках

Пояснение: В данной задаче вам предлагается расположить события и имена в соответствии с теми странами, где они произошли. Вам нужно проанализировать каждое событие или имя и определить, к какой стране оно относится. Некоторые события и имена могут быть характерными для нескольких стран, поэтому при решении задачи стоит обратить внимание на их исторический контекст и связи.

Пример использования: Расположите события и имена по соответствующим странам:
1. England — O. Cromwell
2. America — Constitution
3. France — Robespierre
4. Russia — Zemsky Sobor
5. China — Confucianism
6. India — Taj Mahal
7. Japan — Tokugawa Ieyasu
8. Muslim world — Suleiman the Magnificent

Совет: Чтобы легче ориентироваться в данных событиях и именах, рекомендуется изучить исторический контекст каждой страны и периода XVI-XVIII веков. Будет полезным ознакомиться с важными событиями и фигурами их истории, чтобы понимать, как они соотносятся с другими странами и периодами.

Дополнительное задание: Определите координаты каждого события и имени в таблице:

Страна | Событие/Имя
— | —
England |
America |
France |
Russia |
China |
India |
Japan |
Muslim world |

Твой друг не знает ответ? Расскажи!